Direktlänk till inlägg 15 december 2009

Till mig från Daniel Boyacioglu

Av New Kicks - 15 december 2009 15:02


Min syster


kan du inte höja ditt huvud lite

med allt vad vi är.


 Min syster


 för allt som vi kan räkna som vårt


 höj ditt huvud för min skull.


 

Min syster


dom är inte bättre än dig


 dom når inte upp till dina knän,


 dom är inte värda din tånagel


 kan du inte höja ditt huvud lite.


 

Inget trycker ner dig


 och dom som var här


 kommer aldrig tillbaks.


 

Kommer dom tillbaka


 står dom som hundar


 och deras svans är lång.


 

Du ska inte svara på dom


 du ska stå där och le,


 den som öppnar sin mun efter skit


 ska också få den fylld av det.


 

Och aldrig kan dom skada dig


 inte så länge jag lever.


 

Kan du inte se det syster min


 kan du inte höja ditt huvud lite.






Okej, bjuda hem finaste, finaste, FINASTE barnen på fika då. Sedan är mitt jobb på utbildningen slut. Konstigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av New Kicks - 23 december 2009 14:10

Ja, det här var ju typ världens sämsta bloggplattform. Nu finns jag på kvinnogatan. ...

Av New Kicks - 16 december 2009 22:40

När människor har berättat hur de uppfattar mig säger de ofta lugn. Någon som inte tar mycket plats, men är trygg i sig själv. Och någon som är glad. "En aura av glädje" sa en person en gång. Det var väldigt corny, men också väldigt fint. Fast jag bl...

Av New Kicks - 15 december 2009 23:55

Trodde inte att jag skulle bli sentimental. Blev sentimental. Såklart. Det blir jag ju alltid. Avslutet blev lite konstigt. Som att jag inte alls skulle sluta, fast det var precis vad jag skulle. Det kommer att vara så himla konstigt att inte tr...

Av New Kicks - 14 december 2009 12:37

Pratade precis med en yngling född 1990. NITTONHUNDRANITTIO. Han ba WÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Nu är vi vänner på facebook. Där dricker han sofiero och slänger med sitt pojkhår på varje bild.   Alla dessa ungdomar. Varför har det fallit på min lott att tillr...

Av New Kicks - 11 december 2009 00:02

Kommer nu för första gången på tanken: Vad ska jag egentligen GÖRA i vår? Läsa, ja. Men all fritid. Herregud, all fritid. En går ju på föreläsningar typ en gång i veckan. Och även om jag lägger på tidningsjobb (+ 20 timmar/vecka) och extrajobb (+ 10 ...

Ovido - Quiz & Flashcards