Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Tillbaka.

Av New Kicks - 25 november 2009 11:36

Hej Sverige.


Jag är här igen. Att vara utomlands har varit fint. Jag är glad att jag följde med.

Eleverna är så himla bra. Igår när vi kramade dem hejdå vid bussen var det en av dem som sa "Jag tycker om dig" till mig, och det var så fint att jag inte riktigt visste var jag skulle ta vägen. Det är så fantastiskt att jag får jobba med det här. Med sådana kloka, fina, människor och med sådana roliga arbetsuppgifter. Oavsett om jag kan fortsätta till våren eller inte har det var så sjukt värt det.


Såg Wonder Woman en kväll på mitt hotellrum. Finns det någon film jag vll rekommendera alla att se så är det den. Kan nästa inte beskriva hur glad jag blir över en film som tar systerskap och relationen mellan kvinnor och män på allvar. Se den, se den, se den. Är ni något alls som jag lovar jag gåshud och tårar.


Jag skrev en lång text om något här förresten. Tills jag upptäckte att det inte har så mycket betydelse egentligen, och inte känns alls så hemskt som jag trodde. Jag och J har gjort slut. Vi har inte träffats på länge och har inte haft något gemensamt på en lång, lång tid. Tidigare har jag tänkt att det är hemskt. Nu förstår jag att det inte är någon mening att älta. Hon är inte arg på mig, jag är inte arg på henne. Vi gled bara isär. Det behöver inte vara något dåligt. Vissa personer är man bara kompis med under en period i livet. Och bara för att det inte höll förevigt betyder inte det att jag behöver se perioden där vi faktiskt var vänner som något som inte betydde någonting eller inte var sant. Systerskap kan också få olika intressen. Tatueringar kan fortfarande vara fina fast personen man gjorde den med inte är någon man umgås med längre. Så är det. Det känns fint.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av New Kicks - 23 december 2009 14:10

Ja, det här var ju typ världens sämsta bloggplattform. Nu finns jag på kvinnogatan. ...

Av New Kicks - 16 december 2009 22:40

När människor har berättat hur de uppfattar mig säger de ofta lugn. Någon som inte tar mycket plats, men är trygg i sig själv. Och någon som är glad. "En aura av glädje" sa en person en gång. Det var väldigt corny, men också väldigt fint. Fast jag bl...

Av New Kicks - 15 december 2009 23:55

Trodde inte att jag skulle bli sentimental. Blev sentimental. Såklart. Det blir jag ju alltid. Avslutet blev lite konstigt. Som att jag inte alls skulle sluta, fast det var precis vad jag skulle. Det kommer att vara så himla konstigt att inte tr...

Av New Kicks - 15 december 2009 15:02

Min syster kan du inte höja ditt huvud lite med allt vad vi är.  Min syster  för allt som vi kan räkna som vårt  höj ditt huvud för min skull.   Min syster dom är inte bättre än dig  dom når inte upp t...

Av New Kicks - 14 december 2009 12:37

Pratade precis med en yngling född 1990. NITTONHUNDRANITTIO. Han ba WÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. Nu är vi vänner på facebook. Där dricker han sofiero och slänger med sitt pojkhår på varje bild.   Alla dessa ungdomar. Varför har det fallit på min lott att tillr...

Ovido - Quiz & Flashcards